close

  

We are one

 

 

As you go through life you’ll see
當妳開始經歷人生妳將發現

There is so much that we
有許多事情我們

Don’t understand
並不了解

And the only thing we know
我們所知道的只是

Is that things don’t always go
世事並非總如我願

The way we planned
並非總是在我們計劃之中


But you’ll see every day
但是妳每天可以看到

That we’ll never turn away
我們絕不逃避

When it seems all your dreams come undone
當妳全部的夢想似乎都不能實現

We still stand by your side
我們還是會守候在妳身邊

Filled with hope and filled with pride
充滿希望而且以妳為傲

We are more than we are
我們不儘是我們 

We are one
我們是一家人



If there’s so much I must be
如果我必須成就那麼多

Can I still just be me
我還能保有自我嗎

The way I am
真實的我

Can I trust in my own heart
我能相信我的心嗎

Or am I just one part
又或者我只不過是

Of some big plan
某個偉大計劃的一小部份



Even those who are gone
即使那些已逝的先祖

Are with us as we go on
也仍舊在人生路途上守候我們

Your journey has only begun
妳的人生旅途才剛開始




Tears of pain, tears of joy
痛苦的淚水,歡樂的淚水

One thing nothing can destroy
惟一不會被摧毀的

Is our pride, deep inside
就是我們深存內心的驕傲

WE ARE ONE
我們是一家人




We are one you and I
妳和我,我們是一家人

We are like the earth and sky
我們好比天與地

One family under the sun
在陽光下的一家人

All the wisdom to lead
所有能引導妳的智慧

All the courage that you need
所有妳需要的勇氣

You will find when you see
當妳看到妳就尋著

WE ARE ONE 
我們是一家人

-----------------------------------------------------------------------------------------
很喜歡這首歌(其實是沒畫可以更新吧XD)
原本找了歌詞........不果發現都是簡體.......
還要打成繁體有夠麻煩的(而且都沒看到我想要的翻譯)
原本還想說....:不會要自己翻了吧(0_o)
(我好懶阿~~~~~~~)
最後終於被我找到了,不用自己來了(笑)
也不用google姐幫忙了(google姐每次都翻得很奇怪XDDD)

不知道為啥聽這首歌會很感動!!!!!!!!!!!!!!
就會想說"喔!!!!!明天也要加油"
這首歌有看過獅子王的一定都很熟悉吧!!!
迪士尼都專出一些很棒的歌啊~~~~

大家用心聽完了~明天以後的日子也要開開心心的過喔


轉:http://www.wretch.cc/blog/midorri&article_id=14679373

 

arrow
arrow
    文章標籤
    We are one Lion King
    全站熱搜

    ninomiyayu 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()